Na de bekende sitelinks die onder Google AdWords advertenties worden vertoond, heeft Google onlangs ook embedded sitelinks in advertenties gelanceerd. Hiermee probeert Google haar gebruikers nog beter te helpen bij het vinden van een antwoord op een zoekopdracht.
Embedded sitelinks zijn een toevoeging op de standaard sitelinks zoals deze in 2009 door Google zijn gelanceerd. Deze embedded sitelinks worden in plaats van onder de advertentietekst nu in de advertentietekst getoond. Zo kunnen gebruikers dus binnen een advertentietekst op bepaalde woorden of woordgroepen klikken, waarna ze direct op de betreffende pagina terechtkomen. Een voorbeeld:
Google heeft embedded sitelinks gentroduceerd met als doel gebruikers nog beter te helpen bij het vinden van een gewenst antwoord of gewenste informatie. Ook voor adverteerders hebben embedded sitelinks natuurlijk een voordeel. Gebruikers kunnen direct doorklikken naar producten of diensten of een call to action binnen de advertentietekst. De relevante van de bestemmingspagina is in de ogen van bezoekers nog beter, waardoor het conversiepercentage ook kan toenemen. Dit laatste is natuurlijk ook afhankelijk van andere factoren zoals content en conversie optimalisatie.
Naast de gebruikelijke vereisten voor sitelinks, zoals een hoge kwaliteitsscore en een toppositie, dienen de ingestelde sitelinks ook volledig overeen te komen met woorden of woordgroepen binnen advertentieteksten.
Wilt u meer weten over de mogelijkheden van sitelinks of andere onderdelen van Google AdWords? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. Onze gekwalificeerde Google AdWords specialisten vertellen u graag meer!
Beste Fullservice Digital Agency '24