Het moment waar we op hebben gewacht is daar. WhatsApp Business wordt toegankelijker gemaakt voor bedrijven! Eerder schreven wij al over de komst van WhatsApp Business en de mogelijkheden. Op dat moment waren er beperkte dingen mogelijk, namelijk het instellen van eenvoudige welkomstberichten en automatische antwoorden vanuit de Android-app. Met de nieuwe WhatsApp Business API kunnen bedrijven nu veel eenvoudiger contact onderhouden met hun klanten. Maar let op: als bedrijf heb je 24 uur lang de mogelijkheid om gratis te reageren op berichten van gebruikers. Reageer je niet binnen dat tijdsbestek? Dan wordt per te laat beantwoord bericht een vast tarief in rekening gebracht.
OpFrankwatchingvertelt onze Content & Social Marketeer Milou alles over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van WhatsApp Business! Hieronder alvast een preview van het artikel.
WhatsApp is booming! De berichtendienst is met ruim 1,5 miljard maandelijkse gebruikers momenteel het populairste socialmedia-platform. Een slimme zet dus van Mark Zuckerberg, die de app in 2014 overnam. In januari 2018 werd ook WhatsApp Business officieel aangekondigd (alleen beschikbaar als Android-app). Een mooie eerste stap voor bedrijven die op die manier eenvoudiger service kunnen verlenen.
Wel is de app vooral geschikt voor het MKB, aangezien er door het ontbreken van een koppeling geen mogelijkheden waren voor service op grote schaal. Maar dat is met de komst van de API nu verleden tijd. De koppeling gaat onder andere helpen om verzendbevestigingen, evenementtickets of afspraakherinneringen automatisch te verzenden. Ook maakt de API het mogelijk om via klantenservice-applicaties als Zendesk, MessageBird of OBI4wan te reageren op vragen die binnenkomen.
Kleine bedrijven die onder de 3 miljoen gebruikers van de WhatsApp Business-app vallen, kunnen het overigens nog steeds gebruiken om gratis n voor n antwoorden te sturen.
Dat klinkt goed! Wat kun je er dan allemaal mee? Dat lees je inhet blog vanContent & Social Marketeer Milou op Frankwatching!
Beste Fullservice Digital Agency '24