Angelique Prenger is digital marketeer in het team (squad) Enigma bij Adwise. Lees van dag tot dag waar Angelique mee bezig is geweest: van een contentkalender voor de Universiteit Twente tot 360-graden-fotografie met de actioncam.
Bij Adwise doe ik veel werk voor de Universiteit Twente (UT), een van onze klanten. Voor mij extra leuk omdat ik daar ook gestudeerd heb, ik heb de Master Marketing Communications & Consumer Behavior gedaan. Samen met de opleidingsmarketeer van de UT heb ik vanochtend ideen uitgewerkt voor de contentkalender van dit jaar. De 'kapstok' om onze social media posts aan op te hangen. Verder hebben we gesproken over onze doelen, doelgroepen en de manier waarop we die gaan targeten. Ik vind het een mooie uitdaging om het beschikbare budget elke keer weer zo effectief mogelijk te besteden. Vanmiddag heb ik met n van mijn andere klanten en een paar collega's de kick-off van een SEO-traject gedaan. Wij adviseren de onderwerpen waarover de klant zelf blogs gaat schrijven, die wij dan redigeren. Zo wordt onze klant beter vindbaar op relevante zoektermen. Aan het eind van de middag presenteer ik samen met collega Jeroen de ontwerpen voor een nieuwe website aan de klant.
Presentatie van het grafisch ontwerp bij een klant
De dag begint, na de standup, met een echte doe-ochtend. Eerst werk ik de contentplanningen verder uit. Daarna ga ik de Facebookstatistieken verder analyseren om in meer detail te bepalen welke doelgroepsegmenten we kunnen maken, zodat we per specifieke doelgroep ook weer campagnes kunnen opstarten. Aan het eind van de ochtend start ik met een blog voor de Adwise-website, erg leuk om te doen. In de middag staat een squad-overleg gepland, waarin we onze doelen en ambities op persoonlijk niveau en als team bespreken. We brainstormen ook voor een aantal klanten over de vraag: hoe gaan wij als team deze klant in 2017 nog succesvoller maken? Doordat we dit met het hele team doen komen er veel ideen uit, zeer inspirerend.
Ik werk nu vier maanden bij Adwise en krijg steeds meer verantwoordelijkheden. Ik sluit aan bij een nieuw websitetraject waarin ik de product owner ga ondersteunen door sprintdemo's te geven aan de klant en de werking van user stories te testen. Ook ga ik me bezighouden met de planning: wat is de prioriteit van de opgestelde backlog items en in welke sprint moeten deze uitgevoerd worden? Verder is vandaag een bestelde actioncam binnengekomen voor 360-graden-fotografie. Hier ga ik mee aan de slag om te bepalen hoe we dit kunnen inzetten in combinatie met social media voor onze klanten. Bijvoorbeeld een digitale rondleiding geven in een bedrijf. Vanmiddag en vanavond ga ik me hier verder in verdiepen!
Vandaag gaan we met z'n vieren naar Soest voor de kick-off van een nieuw websitetraject met de klant. In deze sessie vergaren we zoveel mogelijk informatie over de klant en vertalen we deze informatie direct naar user stories per doelgroep. Een onderdeel van de sessie is een rondleiding over de werkvloer, het magazijn en kantoor. Heel mooi om te zien wat 'het verhaal' is achter deze case en hoe het gaat leven tijdens zo'n rondleiding. In de middag werk ik op kantoor de user stories verder uit en heb ik mooi nog wat tijd om wat 'losse eindjes' af te ronden.
De dag begint met een sessie waarin we de user stories van de eerste sprint vormgeven in een ontwerp. Dit ontwerp schetsen we samen op een whiteboard. In dit ontwerp denken we na over techniek, UX en content.
Onze ideen schetsen op het whiteboard
In de middag presenteer ik samen met onze UX-consultant Tom de bevindingen van een onderzoek waarin we de doelgroep hebben betrokken om tot verbeteringen te komen. Zo heb ik mousetracking data geanalyseerd om te zien hoe de webshop gebruikt wordt. Zo leren we van de gebruiker wat er verbeterd kan worden op de website. In dit soort conversie-optimalisatietrajecten werken we continu samen met de klant en de doelgroep aan verbeteringen van de online resultaten. Na de afspraak door naar de vrijdagmiddagborrel om de week gezellig met alle collega's af te sluiten!
Angelique werkt natuurlijk niet alleen bij Adwise. Ben jij benieuwd wie haar collega's precies zijn? Lees meer over Adwise of bekijk het hele team van specialisten. Allemaal mensen dieeen passie voor internet en marketing hebben en enthousiast worden van het resultaat dat ze voor opdrachtgevers behalen. Digital experts die samen de derde hersenhelft vormen van organisaties. Bekijk onze actuele vacatures als jij ook de collega van Angelique wilt worden!
Beste Fullservice Digital Agency '24