Welke doelstellingen kunt u als organisatie met behulp van e-mail marketing realiseren? En wat zijn de belangrijkste succesfactoren voor succesvolle e-mailmarketing?
E-mailmarketing helpt u als organisatie bij het behalen van verschillende marketingdoelstellingen. Over het algemeen zijn deze doelstellingen onder te verdelen in omzet-/leadgeneratieen klantenbinding.
Voorbeelden van doelstellingen op het gebied van omzet-/leadgeneratie die met behulp van e-mailmarketing kunnen worden behaald:
Voorbeelden van doelstellingen op het gebied van klantenbinding die met behulp van e-mailmarketing kunnen worden behaald:
Hoewel e-mailmarketing veel kansen biedt, kan een onjuiste toepassing ook negatief uitpakken. Om ervoor te zorgen dat e-mailmarketing niet tegen u gaat werken en u alle kansen op dit gebied benut, is het belangrijk om aan de succesfactoren van e-mailmarketing te voldoen.Hieronder hebben wij enkele van deze belangrijkesuccesfactoren uiteengezet.
Wat zijn nou praktische voorbeelden van dingen die u juist niet moet doen?
E-mailmarketing helpt u uw marketingdoelstellingen te behalen. Maar start niet zomaar met e-mailmarketing; wees u ervan bewust dat een onjuiste toepassing ervoor kan zorgen dat het tegen u gaat werken en u niet alle kansen op dit gebied benut. Vragen? Neem vrijblijvend contact met ons op.
Beste Fullservice Digital Agency '24