Op 25 mei 2018 treed de 'Algemene Verordening Gegevensbescherming'(AVG) officieel in werking. De AVG wetgeving stelt je voor grote uitdagingen bij het waarborgen van de privacy van persoonsgegevens. Het niet voldoen aan de officile voorschriften kan leiden tot zware financile risico's.De AVG staatvaak bij IT-ers of juristen op de agenda en nog te weinig bij marketeers. Terwijl het al jouw digitale activiteiten raakt. Zorg ervoor dat je als marketeer binnen je organisatie betrokken bent bij dit proces.
De 'Algemene Verordening Gegevensbescherming' (AVG), internationaal bekend als 'General Data Protection Regulation' (GDPR) is de officile benaming voor de internationale privacywetgeving die vanaf 25 mei 2018 gaat gelden.
Alles weten over de gevolgen van deze wetgeving voor marketeers?
Lees onze complete blogserie op Marketingfacts:
Blog 1:Alles wat je als digital marketeer over de AVG/ GDPR moet weten
Blog 2:Is jouw e-mailmarketing klaar voor AVG/ GDPR?
Blog 3:GDPR: de gevolgen voor tracking en analytics
Blog 4:GDPR: de gevolgen voor digital advertising
Met meer dan 10 jaar ervaring in de digitale wereld n juridische kennis in huis, zijn wij in staat om deze wetgeving door een 'marketeers-bril' te bekijken. Met hulp van Adwise kan je gewoon doorgaan met dataverzameling maar wl op een juridisch verantwoorde wijze.
De ingang van de AVG komt dichtbij en de consequenties overzien is noodzakelijk. Zorg dat je op tijd start met het herzien van privacystatements, dis-, en proclaimers en het opstellen van verwerkersovereenkomsten. Laat Adwise je helpen en:
Wil je meer weten over de AVG/GDPR wetgeving en over onze audit? Lees meer op deze pagina.
Beste Fullservice Digital Agency '24