Het kost vaak veel tijd om AdWords campagnes n voor n te analyseren. De hoeveelheid tijd die je hier aan kwijt bent kan verminderd worden door de komst van versie 12 van de Google AdWords Editor. Het is sinds kort namelijk mogelijk om zogenaamde custom rules te maken. Dit zijn regels die je zelf maakt en welke kunnen bestaan uit je eigen best practices.Wanneer je een eigen regel aanmaakt in de Editor en je deze vervolgens in een campagne overtreedt, volgt er een waarschuwing. Deze waarschuwing help je om nog effectiever je campagnes te analyseren. Willem deelt in zijn artikel op Frankwatching 8 handige regels die je kan toepassen binnen de Editor.
Er wordt een waarschuwing gegeven in de Editor als je een eigengemaakte regel overtreedt. Deze waarschuwing is alleen een richtlijn voor jezelf aangezien de campagnes wel gewoon actief blijven. Het laat alleen een waarschuwing zien als je eigen best practices worden overtreden. Dit zorgt er weer voor dat je nog effectiever je campagnes kan analyseren. Je hoeft niet meer elke campagne, advertentiegroep of advertentie afzonderlijk langs te lopen om te kijken of er fouten zijn ingeslopen.
Benieuwd naar hoe je deze regels maakt en naar enkele handige voorbeeld regels? Lees dan het complete artikel van Willem op Frankwatching.
Beste Fullservice Digital Agency '24