Beelden zeggen meer dan woorden. Iedereen weet dat en toch zie je het gebruik van beelden maar mondjesmaat terug in recruitment. Zonde! Want het gebruik van de juiste beelden kan je recruitment een ontzettende boost geven.
Kandidaten willen graag weten bij wat voor soort bedrijf ze solliciteren. Maar ook hoe de afdeling er uitziet en wie er momenteel al op de afdeling werken. Door fotos en videos te gebruiken op relevante landingspaginas van je website, kun je aan deze behoefte voldoen en de medewerker een realistisch beeld geven. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 51% van de werkzoekenden hierdoor positief wordt benvloed. Overigens blijken fotos hierbij iets populairder/effectiever dan video.
Een beeld valt veel meer op dan tekst. En dat is geen overbodige luxe. Want wist je dat wij in ons leven in 3 maanden tijd net zoveel informatie te verwerken krijgen als onze grootouders in hun hele leven? Lezers moeten dus snel al deze informatie kunnen voorselecteren in interessant voor mij om meer tijd aan te besteden en niet interessant voor mij om meer tijd aan te besteden. Beelden maken dit mogelijk, want onze hersenen kunnen beelden maar liefst 60x sneller verwerken dan tekst. Pas als een beeld voldoende aanspreekt (interessant voor mij) is men bereid zich meer in de bijbehorende tekst te verdiepen!
Een aansprekend beeld op de timeline van LinkedIn, Twitter of Facebook wordt sneller gedeeld en bovendien vaker getoond dan tekst. Je kunt dus veel meer bereik creren als je pakkende beelden en/of video gebruikt. Als je hierbij zorgt voor synergie in je uitingen tussen regulier merk en werkgeversmerk (herkenning is belangrijk) dan versterken je recruitment inspanningen ook nog eens je reguliere merk. En met de wetenschap dat een sollicitant ook een consument is, zeker de moeite waard om eens mee aan de slag te gaan!
Wist je dat je ook plaatjes kunt optimaliseren voor de zoekmachine en dat er ook veel op afbeeldingen wordt gezocht? Optimaliseer dus alles wat je kunt. Zo kun je bijvoorbeeld rekening houden met de bestandsnaam van je afbeelding (maak die relevant) en het formaat (niet te groot). Maar vergeet ook niet de ALT-Tekst goed in te vullen en eventueel gebruik te maken van hyperlinks waarmee je direct door kunt klikken naar de juiste (landings)pagina van jouw website.
Steeds vaker zetten wij zelf ook beelden in als we voor onze opdrachtgevers online recruitment campagnes uitvoeren. Onderstaand enkele voorbeelden:
Een aansprekend beeld begint met het bedenken/ontwikkelen van een sterk concept. Vervolgens is het uiteraard ook belangrijk dat je de beelden onder ogen kunt krijgen van jouw potentile nieuwe medewerkers. Wij helpen je graag. Zowel met het bedenken van het recruitmentconcept als het creren van bereik binnen de door jouw beoogde doelgroep.
Dus wil je meer weten of vrijblijvend kennismaken? Neem dan contact met ons op.
Beste Fullservice Digital Agency '24