Je producten verkopen via Amazon is sterk in opmars. Amazon laat al jaren een stijgende omzet zien en steeds meer merken en retailers beginnen met het verkopen van producten via deze populaire marketplace. Wanneer is het verstandig om je producten aan de bieden via platformen als Amazon? Dit is afhankelijk van het type product dat je aanbiedt maar ook de marge en je doelgroep. Ben je van plan om te starten met verkopen via Amazon? Wij helpen je graag in onze blogserie waarin we de volgende onderdelen behandelen:
#1: Type Amazon account
#2: Product listing
#3: Amazon advertising
In het derde artikel uit de blogserie over Amazon gaan wij in op advertising via dit populaire e-commerceplatform.
Een groot deel van de zoekende consumenten begint haar zoektopcht met het invoeren van een zoekopdracht in de zoekfunctie. Vervolgens toont Amazon verschillende producten, waarbij zowel organische als gesponsorde resultaten worden getoond. De producten die worden getoond en de subtitle 'gesponsord (of 'sponsored') dragen, zijn de betaalde Amazon advertenties. Net als in het voorbeeld van Kees Smit Tuinmeubelen te zien is.
Adverteren op Amazon, n van de snelstgroeiende advertentienetwerken ter wereld, biedt enorme kansen voor jouw business. Het e-commerceplatform biedt adverteerders tal van mogelijkheden. In dit artikel laten wij je de meest gebruikte advertentietypes zien, namelijk:
1. Sponsored product ads
2. Headline serach
3. Product display ads
Benieuwd wat elk advertentietype inhoudt en hoe je deze inzet om je doelgroep te bereiken?
Digital Advertising Marketeer Jurre legt in zijn artikel op Frankwatching uit hoe je nog meer zichtbaarheid voor jouw producten creert n jij je sales een extra boost geeft via Amazon. Lees het artikel: verkopen op Amazon: 5 tips voor een succesvolle advertising.
Hulp nodig? Laat Adwise je helpen met het succesvol verkopen via Marketplaces
Beste Fullservice Digital Agency '24