In een eerder blog op Marketingfacts gaven we tips over hoe je een goede welkomstmail- of flow in kan richten. Vooral voor e-commerce partijen is e-mailmarketing een onmisbaar marketingkanaal. Daarom onderzocht Jasmijn in haar nieuwe blog hoe 20 grote e-commerce spelers hun welkomstproces hebben ingericht wanneer je je inschrijft voor hun nieuwsbrief. En hier komen opvallende resultaten uit!
In het onderzoek is het gehele welkomstproces van 20 e-commerce spelers onderzocht. Je leest alles over de aanmeldmogelijkheid, het aanmeldformulier, de succesmelding, wel of geen gebruik van een double opt-in, de welkomstmail en het inzetten van profielverrijking. Een aantal opvallende resultaten delen we hier graag alvast met je. Zo viel het op dat 40% van de onderzochte partijen geen aanmeldformulier heeft voor de nieuwsbrief op de homepage en 25% heeft helemaal geen aanmeldmogelijkheid op de website. Van de 20 onderzochte partijen maakt 80% geen gebruik van een double opt-in, waarbij je een mail krijgt waarin je je aanmelding voor de nieuwsbrief moet bevestigen. Het meest opvallend vinden wij dat 45% geen welkomstmail stuurt. Dit is een gemiste kans!
Benieuwd naar alle uitkomsten, de tips en opvallende voorbeelden? Lees het complete blog over het onderzoek naar de welkomstprocessen van 20 e-commerce spelersop Marketingfacts.
Wil jij ook succesvol een welkomstproces opzetten voor jouw nieuwsbrieven? Kom eens vrijblijvend sparren met onze e-mailmarketing specialist!
Beste Fullservice Digital Agency '24