Audit aanvragen
menu

Marketing Strategy

Ensure success with the right objectives, a balanced channel-mix, data and creativity.

Audit aanvragen Challenge us

Hoe haal je je doelen in een snel veranderende wereld?

Experimenteren, leren en valideren.

Een strategie is een plan om je overkoepelende langetermijndoelen te behalen in een onzekere wereld. Dat doe je het meest effectief door geïntegreerd te werken met alle marketing- en digitale disciplines, branchekennis en innovatiekracht van een externe agency. 

Wij nemen je marketingorganisatie mee. Niet eenmalig, maar continu. Niet met omvangrijke plannen, maar met overzichtelijke projecten en korten strategische cycli waarin we experimenteren, leren en valideren.

Daan Loohuis
Wij helpen je graag verder Marketing strategie audit

Challenges

In Marketing Strategy.

Challenges

In Marketing Strategy.

Product-markt focus. Voor welke product-markt combinaties verwachten we groei? Kloppen de proposities?
Challenge us

Challenges

In Marketing Strategy.

Challenges

In Marketing Strategy.

Budget allocaties. Is er een systeem voor budget allocaties, over de juiste kanalen, offline vs online, brand vs performance? Wat zijn kosten, wat zijn investeringen?
Challenge us

Challenges

In Marketing Strategy.

Challenges

In Marketing Strategy.

Korte vs lange termijn focus. Is er een balans tussen lange termijn strategieën en groei experimenten?
Challenge us

Challenges

In Marketing Strategy.

Challenges

In Marketing Strategy.

Welke touchpoints? Waar in de keten en customer experience valt de meeste invloed en winst te behalen? Waar moeten we op focussen?
Challenge us

Challenges

In Marketing Strategy.

Challenges

In Marketing Strategy.

Marketing (channels) KPI''s. Weten we de bijdrage van marketing aan omzetgroei en via welke kanalen en product-markt combinaties?
Challenge us

Challenges

In Marketing Strategy.

Challenges

In Marketing Strategy.

In-house excellence. Is ons niveau van de belangrijkste (digital) marketing competenties & capabilities hoog genoeg? Voeren we ze schaalbaar uit?
Challenge us

Het speelveld overzien

Visie.

Om op elk level de juiste keuzes te maken, moet je het (toekomstige) vakgebied overzien en trends en innovaties begrijpen.

Door onze in-house kennis beschikken we over een brede blik en de domeinkennis om uitdagingen op alle fronten om te zetten in strategische kansen. Die combineren we tot één centrale visie, roadmap en lijst met prioriteiten die samen duurzame impact maken je strategische doelen.

6 principes voor een effectieve marketing strategie

Ntb.

Het juiste optimaliseren

Stel jezelf voor je gaat verbeteren de vraag: doen we wel het juiste? Voorkom lokale KPI optimalisatie. Om dit goed te doen, heb je een generalistische blik nodig met ervaring. Gecombineerd met diepgaande kennis over één specifiek domein.


Marketing als investering

Investeringen vs kosten: het eerste creëert meer waarde, het tweede geeft eenmalig resultaat. Investeren in marketing vraagt om slimme strategische keuzes en verder kijken dan korte termijn ROI. Goede investeringen maken je organisatie future-proof. 

Meten, leren, verbeteren 

Targets zijn stippen op de horizon die besluitvorming op alle niveaus drijven, maar je hebt te maken met onzekerheden. Constant meten, leren en verbeteren is essentieel. We starten nooit een project als er geen garantie is op resultaten en learnings.

Iets niet doen is ook kiezen

Wij geloven dat je effectieve en soms harde strategische keuzes (niet) moet maken, om actief verspilling van tijd, kosten en moeite tegen te gaan. Samen zoeken we de optimale balans om je strategische doelen sneller binnen bereik te hebben.

In-house agency building

Adwise heeft een ambitieus doel: 101 Digital Masters creëren. Ook jouw marketing organisatie willen we laten groeien, mits dat vanuit strategisch perspectief waardevol is. Dat doen we door actief bij te dragen aan de kennisontwikkeling van je organisatie.

Denken vanuit de klant

Brand with the end in mind. Om klantbelevingen te verbeteren, moeten we de eindgebruiker en de paden die ze volgen grondig begrijpen. Wij kijken altijd vanuit het standpunt van de eindklant om succesvolle customer journeys te creëren. 

 

Opdrachtgevers

Samen creëren wij digitale impact.

Titel

Ntb.

“Een strategie is een set geïntegreerde keuzes die de kansen om je doel te behalen maximaliseert.” Daan Loohuis - Head of Strategy / Senior Digital Strategist

Marketing strategists

Onze strategische denkers en doeners.

Niels Hobert Senior Account Director
Steven Bodde Senior Account Director Retail & Commerce
Daan Loohuis Head of Strategy / Senior Digital Strategist
Evelien Knippers Senior Account Director
Ronald ter Braak Head of Brand & Experience
Jens Ijland
Jens Ijland Marketing Analyst / Performance Strategist

Vraag een marketing audit aan

Wij nemen binnen 24u contact met je op.

Waarom Adwise?

Een digital agency met meer dan 100 creatieve denkers en doeners aan de digital frontier.

Adwise is uitgegroeid tot een toonaangevend full-service agency en dé specialist in digital business acceleration. Keer op keer zijn we in staat geweest om de ambities van onze klanten om te zetten in betere klantervaringen, duurzame groei en een blijvend concurrentievoordeel. We hebben honderden organisaties mogen helpen groeien met slimme innovaties en wereldwijd prijswinnend werk.

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24