Challenge us
menu

Gijs Westerbeek over Emerce100 succes: ''Wij zijn er voor grote én kleine klanten met ambities''

Emerce100 best digital agency

Vorige week werd de Emerce100 2024 gepubliceerd. In de categorie 'fullservice agency groot' beoordeelden beslissers uit de online en marketing industrie Adwise als beste digital agency van Nederland. ''Een prachtige erkenning'', vindt onze CEO Gijs Westerbeek. In een interview vertelt hij meer over de Adwise-missie en het succes van onze opdrachtgevers. ''De kracht van fullservice maakt organisaties wendbaar, onderscheidend en ongekend effectief.''

“Je hoeft geen miljardenbedrijf te zijn om voorop te lopen en de markt te veranderen”, begint Gijs. “Wij geloven dat je echt impact creëert door alles geïntegreerd aan te pakken. Vanaf het begin werken we met één budget en één plan voor commerce, branding, advertising, performance, content en tech. Dat maakt het verschil, keer op keer. Inmiddels hebben we ruim 200 nominaties en 50 awards op onze naam staan en sinds 2021 staan we hoog in de jaarlijkse Emerce100-lijsten. Dat is een mooie bevestiging van onze missie en een erkenning dat we stabiel op hoog niveau presteren.”

"Een moonshot brengt je sneller
tot slimme en innovatieve oplossingen.''

Moonshots
“Onze opdrachtgevers dagen we uit om te denken in moonshots: wat is dat grote, bijna onmogelijke, doel waar je echt voor wilt gaan?”, zegt Gijs. “Met zo’n doel voor ogen kom je sneller tot slimme en innovatieve oplossingen.''

Om zo'n moonshot ook daadwerkelijk te bereiken, moet je ambities vleugels geven. Een fullservice aanpak doet dat. ''De kracht van fullservice is dat je vanuit meerdere perspectieven naar een case kijkt. Omdat we industriebreed werken, brengen we innovaties van de ene naar de andere branche. Dat maakt klanten wendbaar, onderscheidend en ongekend effectief. Zo pakken ze een voorsprong, veranderen ze de markt en moeten concurrenten zich aanpassen.”


Jouw store op de Zuidas of Times Square? Moonshots zijn ambities keer 10.

Digital Masters
Naast een topnotering voor Adwise, is er ook nieuw Emerce100-succes voor de Adwise Academy. Voor het tweede jaar op rij mag de Academy zich de beste opleider in (digital) marketing en communicatie noemen. ''Ons eigen moonshot is om naast een topbureau ook de beste opleider van het vakgebied te worden”, vertelt Gijs. “Met de Adwise Academy hebben we daar grote stappen in gezet. Elk jaar leiden we honderden digitale specialisten aan zowel klantzijde als bureauzijde op. Via WisePeople helpen we bedrijven die direct toptalent nodig hebben aan Digital Masters.”

"Het is cruciaal dat kennis 
hierover binnen organisaties groeit''

De Academy heeft zich het afgelopen jaar flink doorontwikkeld. Internationale ambities werden kracht bijgezet met opleidingen in meerdere landen en daarnaast werd de AI Academy opgericht. Hier maken talloze bedrijven en organisaties zich heel gericht de kracht en potentie van kunstmatige intelligentie eigen. ''De huidige transformatie van bedrijven, door onder meer AI, maakt het cruciaal dat de kennis hierover binnen organisaties groeit. Met steeds meer klanten bouwen we in-house agencies voor extra slagkracht en efficiëntie. Zo kun je samen blijvend succes boeken,'' licht Gijs toe. 

Internationale ambities
 “Samen met ruim 50 klanten zijn we al actief over de grens”, vertelt Gijs. “Hierdoor hebben we al in 30 landen internationale ervaring opgedaan. Ons nieuwe moonshot is om internationaal verder te groeien. Met onze kennis en fullservice aanpak willen we niet alleen in Nederland, maar ook in Europa - en ooit ver daarbuiten - organisaties laten groeien en hun moonshots laten bereiken. Hierbij combineren we autonome groei met een sterke buy and build strategie. Zo blijven we onderscheidend in innovatiekracht, slagkracht en realisatie. Ook blijven we actief op zoek naar nieuwe talenten en professionals om onze groeiambities te realiseren,'' sluit Gijs af.

Het moonshot van Adwise
Moonshot Adwise

''Ik kwam echt weer met nieuwe energie thuis.''

Hoe heb je ervoor gezorgd dat je jezelf weer kon gaan 'herkennen'?
''Vanaf toen kregen we hele andere gesprekken. Wat vind ik leuk, wat wil ik doen, wat kan ik allemaal? Niet uitgaande van hoe het in die functie was, maar van wat ik zelf wilde. En ik dacht: dat kan dus ook! Want ik was veel teveel bezig met conformeren aan hoe ik dacht dat het moest. Iets wat ik volledig mezelf opgelegd had. Toen moest ik natuurlijk het gesprek aangaan met mijn leidinggevende (Jip). Daar zag ik zo tegenop!''

En hoe reageerde hij? 
''Heel begripvol. ''Fijn dat je daar open over bent, dat je dat zegt. Zorg eerst voor jezelf en daarna kijken we wel verder.'' Alsnog zat ik wel in onzekerheid maar op dat moment was ik heel opgelucht. Want wat ik me allemaal had opgelegd kon ik loslaten.‘’

Je werkt nu voor WisePeople, bleek dat dus de juiste optie voor je? 
''Tijdens gesprekken daarna, o.a. met Sanne van WisePeople, bespraken we verschillende mogelijkheden. Eerst over een mogelijke marketingrol voor WisePeople, maar later kwam ook de mogelijkheid van arbeidsbemiddeling ter sprake. Sanne zei: ''Dat zie ik jou ook wel doen!'' Verrek, leuk! Daar zeg je wat. Had ik zelf niet aan gedacht. Dat was ook een keerpunt. Laten we het gaan proberen. Toen ging het in een stroomversnelling. Gesprekken met kandidaten, mee naar bedrijven, proeven aan dit vak. Matchmaking, coaching van mensen. Dat vond ik zo leuk! Ik kwam weer echt weer met nieuwe energie thuis.''



Super om te horen! En die energie krijg je tot op heden nog steeds? 
''Natuurlijk heb ik ook nu nog weleens een shitdag of zitten er dingen tegen, maar ik kan het nu zoveel beter opvangen. De basis is goed. Ik werk nauw samen met Sanne en Sascha en ik kan met hen lezen en schrijven. Deze rol en het ondernemende karakter van WisePeople als organisatie passen veel beter bij me.''

Ben je ook actiever bezig om goed in je vel te blijven zitten?
''Op dit moment zit ik heel goed in mijn vel en ik heb handvatten gekregen die ik nog steeds gebruik. Zoals in de auto naar huis geen knetterharde muziek aanzetten, maar in stilte even terug te kijken op de dag. Wat heb ik meegemaakt, wat vond ik daarvan, hoe wil ik daar verder mee?'' 

''Hierdoor zit ik minder in mijn hoofd en ontspan ik beter...''

Je hebt dus een heftige fase achter de rug. Kun je vandaar uit een tip geven aan bijvoorbeeld beginnende Adwisers?
''Ik luisterde niet genoeg naar intuïtie en gevoel. Had best veel onderbuiksignalen: dit klopt niet, dat past eigenlijk niet bij me, ik heb hulp nodig, maar gaf daar niet aan toe. Dus tip: praat er met iemand over die er wat verder vanaf staat. In mijn geval was dat Michel. Maar überhaupt iemand in een coachende rol, dat helpt heel erg. En eigenlijk al voordat je onderuit gaat natuurlijk, dus juist preventief! Zorg vooral dat je een persoonlijke klik en vertrouwensband met diegene hebt. Dat je kunt praten over de inhoud maar zeker ook over persoonlijke dingen, hoe je in je vel zit, etc.''

Heb je nog meer goede adviezen? 
''Wat mij nog steeds helpt om te verwerken na een drukke dag, is om te gaan wandelen of schrijven. Dan schrijf ik letterlijk wat er aan gedachten in mijn hoofd rondgaat. Dan ervaar ik meer rust. Ook heb ik weer een aantal creatieve hobbies van vroeger opgepakt en ik sport regelmatig. HIerdoor zit ik minder in mijn hoofd en ontspan ik beter en kan ik meer loslaten.''

Zorgen voor een goede balans tussen werk en privé dus?
''Ja, in die heftige fase had ik geen tijd voor wat ik net zei. Dan werd ik om half 6 wakker in de ochtend en gingen hele to-do lijstjes door mijn hoofd. Begon ik al doodmoe aan mijn dag. Omdat ik niet de ruimte nam om het goed te verwerken. En dan komt het eruit op zulke momenten. Dus: zorg voor genoeg momenten om weer op te laden en te verwerken naast je werk. Dat raad ik iedereen aan!

Elina, ontzettend bedankt voor je eerlijke verhaal en je tips en adviezen voor anderen! 


 

''Laat los, reflecteer regelmatig en doe waar je blij van wordt''

 Welke les zou je aan de jongere versie van jezelf geven?
''Durf los te laten, niet alles hoeft uitgestippeld te zijn. Ik had best wel een beeld voor ogen. Hoe dingen in de toekomst zouden lopen. Samenwonen, opleiding, bij een groot bedrijf aan de slag, een nog groter bedrijf, kinderen, etc…Als je 20 bent heb je het best uitgestippeld, maar nu zie ik dat dingen heel anders kunnen lopen.''

Echt je gevoel volgen dus zoals jij hebt gedaan
''Ja, laat het maar los, het is niet zo dat je hier begint en dus daar eindigt. Het gaat vaak met een omweg en dan kom je vanzelf bij de functie terecht die je heel leuk vindt. Maar dat had ik van tevoren niet zo bedacht. Toen ik 20 was had ik niet bedacht dat projectmanagement bij een digital agency veel beter bij me past dan business control.''

En nog een tip over hoe je dat doet, dat loslaten?

''Reflecteer regelmatig en doe waar je blij van wordt. Vraag je af: waar ben ik naar op zoek, waar word ik blij van, en stuur dan regelmatig bij.‘’
 

Dat reflecteren, hoe ziet dat eruit bij jou?
''Ik was al getriggerd door het Grip-principe waarin je regelmatig reflecteert. Eigenlijk is het belangrijkste je jaar- en kwartaalterugblik. Kijk terug, daar haal je heel veel uit. 'O ja, dat was heel waardevol, niet vergeten'. Als je die terugblik overslaat en niet terugkijkt naar je doelen dan mis je een essentieel onderdeel.''

Tot slot: welk(e) tips of advies heb je voor mensen die dit lezen en zich willen ontwikkelen? Bijvoorbeeld voor schoolverlaters 
''Ja, wat betreft het voorgaande. Heb je geen tijd voor zowel het bedenken van je doelen als je reflectie? Doe dan sowieso het laatste. Maak het niet te groot en te zwaar met bijvoorbeeld een jaarplan maar kijk gewoon terug: waar kreeg je energie van, wat vond je leuk en wat niet, maak een samenvatting. Laat die 2 weken liggen en tweak dan je doelen.''

Dat doe jij dus ook nog steeds?
''Nou, ik hou me er niet altijd even strak aan hoor, maar ik pik wel de dingen eruit die ik belangrijk vind. Een weekly review doe ik niet altijd en niet altijd even gestructureerd, maar die evaluatie is wel heel belangrijk. Dat zou mijn advies zijn.''

Dank voor je verhaal en je waardevolle tips Kirsten! 
''Graag gedaan, ik vond het leuk om te delen!''

Ben je naar aanleiding van het verhaal van Kirsten nieuwsgierig geworden naar hoe Adwise past in jouw ontwikkelingsreis? Laten we kijken welke openstaande vacature past bij jou of welke eigen functie we samen met jou kunnen 
creëren om je toekomstige ambities waar te maken. Neem hieronder contact op met Sanne!

Find your moonshot

Ontdek meer.

Ontdek meer Careers

Got a challenge?

Daag ons uit.

Sanne Nijhof

Toe aan een nieuwe stap?

Sanne denkt graag met je mee!.

Neem hier contact op

contact
Elke Tiehuis

Kies net als Junior voor ontwikkeling bij Adwise!

Ik denk graag met je mee.

Elke, Adwise recruitment

Neem contact op

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..

Openstaande vacatures

Hoe past Adwise binnen jouw ontwikkelingsjourney?.

  • Alle categorieën
    • Digital Marketing
    • Sales & Account
    • Support Staff
    • Data & Insights
    • Board & Management
    • Internships
    • Development
  • Dienstverband
    • Fulltime
  • Organisatie
    • Adwise
    • Bij opdrachtgever
    • WisePeople
Staat je vacature er niet tussen?

Maak je interesse om bij ons te werken kenbaar en doe een open sollicitatie

Open sollicitatie
Wil je geen vacature missen?

Meld je aan voor een job alert en blijf op de hoogte van onze vacatures

Job alert instellen
Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24